Homeopathie van A tot Z: Poliepen en pijn

In deze aflevering speelt de rode bosmier een belangrijke rol bij de homeopathische behandeling van poliepen, maar ook bij de homeopathische aanpak van chronische pijnklachten. Poliepen Poliepen zijn uitstulpingen die kunnen ontstaan in de slijmvliezen van bijvoorbeeld neus(bijholtes), stembanden, dikke darm en baarmoeder(hals). Ze zien eruit als kleine paddestoeltjes. Meestal zijn ze goedaardig en je … Lees “Homeopathie van A tot Z: Poliepen en pijn” verder

Homeopathie van A tot Z: Peesontsteking-Plankenkoorts-Pijn

Op reis door het homeopathische alfabet hebben we de P bereikt, de letter van klachten als peesontstekingen, plankenkoorts en pijn. Peesontstekingen Pezen vormen de hefboomverbinding tussen spieren en botten. Ze kunnen bij veel en/of fout gebruik gemakkelijk overbelast raken. Bij RSI (muisarm), tenniselleboog, joggersknie, breiknobbel, carpaaltunnelsyndroom enz. zijn de pezen, peesaanhechtingen of de peesschede geïrriteerd … Lees “Homeopathie van A tot Z: Peesontsteking-Plankenkoorts-Pijn” verder

Homeopathie van A tot Z: Obstipatie

De werking van homeopathische geneesmiddelen verschilt wezenlijk van de werking van chemische en kruidengeneesmiddelen. Bij chemische en kruidengeneesmiddelen neemt u een kleine hoeveelheid van een bepaalde stof in, die vervolgens een aantal uren of dagen een geneeskrachtige werking heeft, maar daarna is het uitgewerkt. Zoals trouwe lezers inmiddels al weten worden ook homeopathische geneesmiddelen gemaakt … Lees “Homeopathie van A tot Z: Obstipatie” verder

Homeopathie van A tot Z: Lippen-Littekens-Maag

Veel minerale, dierlijke en plantaardige stoffen die in de natuur voorkomen veroorzaken vergiftigingsverschijnselen als mensen ze zouden innemen, met andere woorden: mensen worden er ziek van. Homeopathische geneesmiddelen, die van deze stoffen worden gemaakt, bevatten geen giftige stoffen meer maar slechts een soort afdruk, zoals een foto, van de oorspronkelijke stof. Deze homeopathische afdruk herkent … Lees “Homeopathie van A tot Z: Lippen-Littekens-Maag” verder

Homeopathie van A tot Z: Keelpijn-Kneuzingen-Koortslip

In deze aflevering over kleine maar lastige aandoeningen staat de homeopathische aanpak van keelpijn, kneuzingen en koortsuitslag centraal. Uiteraard geldt weer: bij twijfel en bij aanhoudende klachten uw arts raadplegen. Keelpijn Je kunt pijn in je keel krijgen door teveel praten, rook of scherp eten, maar keelpijn die doorzet wordt vrijwel altijd veroorzaakt door een … Lees “Homeopathie van A tot Z: Keelpijn-Kneuzingen-Koortslip” verder

Homeopathie van A tot Z: Examenvrees-Faalangst-Griep

Dit is alweer de vierde aflevering van deze serie. Nog steeds geldt: bij twijfel niet zelf blijven dokteren, maar een arts raadplegen! Examenvrees en Faalangst Iedereen heeft wel eens iets gemerkt van de lichamelijke reacties die ontstaan bij een naderende vuurproef zoals een sollicitatiegesprek of een examen. Gespannen onrust, slecht slapen, knikkende knieën, droge mond, … Lees “Homeopathie van A tot Z: Examenvrees-Faalangst-Griep” verder

Homeopathie van A tot Z: Aambeien-Acne-Aften

In de komende afleveringen veel aandacht voor de homeopathische aanpak van kleine (maar vaak lastige!) kwaaltjes, en wel in alfabetische volgorde. Ditmaal aambeien, anuskloofjes, acne en aften.