Homeopathie en vrouwen

Er zijn een hoop mogelijke medische klachten die alleen bij vrouwen voorkomen. Dit heeft uiteraard te maken met dat alleen vrouwen zwanger kunnen worden en kinderen kunnen krijgen. Als homeopaat behandel ik regelmatig vrouwen met klachten en symptomen rond de zwangerschap, bevalling en menstruatie. De klassieke homeopathie biedt vele mogelijkheden voor de behandeling hiervan. Ook mensen met blaasontsteking (veelal vrouwen) kunnen baat hebben bij deze alternatieve geneeswijze.

Homeopathie van A tot Z: Menstruatieklachten

In september 1996 werd de eerste aflevering van deze artikelenreeks over homeopathie gepubliceerd in de wijkkrant Nummer 1. Inmiddels zijn we meer dan 70 publicaties en ruim 15 jaar verder! Wilt u een eerder verschenen artikel nog eens nalezen: op de website staan alle artikelen die eerder in de Nummer 1 verschenen zijn. In de [...]

Homeopathie van A tot Z: Menstruatieklachten - Lees verder

Homeopathie bij blaasontsteking

Iedereen die vaker last heeft van blaasontsteking herkent meteen de symptomen: pijn bij het plassen, váák moeten plassen, de urine ruikt niet fris en is troebel, soms zijn er ook klachten van misselijkheid en rugpijn. Bij hoge koorts, veel rugpijn en bloed bij de urine kan het zelfs uitlopen op een nierbekkenontsteking.

Homeopathie bij blaasontsteking - Lees verder

Homeopathie bij overgangsklachten

Valt het u ook op hoe prominent onderwerpen over ziekte en gezondheid in de media aan bod komen? Laatst in één journaal meldingen over een nieuwe opflikkering van SARS en de dreiging van oprukkende open tuberculose vanuit Oost-Europa én minister Hoogervorst zelf die, in een poging iets over alternatieve geneeswijzen te zeggen, enkele misplaatste uitspraken over homeopathie deed; dit laatste wekte sterk de indruk dat de aandacht afgeleid moest worden van het tegelijkertijd verschenen rapport over 800.000 medische missers per jaar. Het gaat hier om dezelfde minister die in januari de klachten over het kinkhoest-vaccin nog bagatelliseerde, terwijl in het pas verschenen rapport van de Gezondheidsraad wordt aangedrongen op een beter vaccin, juist in verband met de vele bijwerkingen.

Homeopathie bij overgangsklachten - Lees verder

Bevalling

Homeopathie kan heel goed helpen om de bevalling minder pijnlijk en uitputtend te maken en emoties als angst, spanning en woede af te zwakken. Omdat de toepassing van homeopathische middelen in deze periode veel specifieke kennis vereist, kunt u het beste eerst overleggen met uw (homeopathische) arts, welke middelen voor u het meest geschikt zijn.

Bevalling - Lees verder

Zwangerschap

Een belangrijke voorwaarde voor een goed verlopende zwangerschap is dat moeder en kind lichamelijk en emotioneel in evenwicht zijn. De natuurlijke situatie waarin de moeder geen alcohol en medicijnen gebruikt, niet rookt en waarin overmatig stressvolle situaties vermeden worden, levert de beste omstandigheden voor een gezonde zwangerschap en bevalling.

Zwangerschap - Lees verder